Nederland is van oudsher een sterk paardenland. Er is niet alleen veel vraag naar Nederlandse paarden en trainers, maar ook de Nederlandse paardenkennis is erg in trek op de internationale markt. Voor Aeres Hogeschool Dronten was dat een van de reden om een tweejarige internationale hippische studie op te zetten. De studie is toegankelijk voor studenten die al een hippische of bedrijfskundige studie volgen en hun laatste twee jaar een internationale karakter willen geven.
De twaalf studenten die momenteel gestart zijn hebben voor de Engelstalige studie gekozen omdat zij zich nadrukkelijker willen richten op de internationale markt. Ze zien kansen die verder dan hun thuisland gaan. Tijdens hun studie leren de studenten meer over onder andere marketing strategie, innovatie, ondernemerschap, (EU) beleid, managementvaardigheden en strategieën. Eén van de projecten die studenten gezamenlijk met externe opdrachtgevers realiseren, is het herpositioneren van een Nederlands bittenmerk voor de internationale markt. Een andere opdracht is bijvoorbeeld het bedenken van nieuwe (internationale) richtingen voor een bestaand hippisch bedrijf.
Studenten hebben na het behalen van hun bachelor diploma een internationaal netwerk opgebouwd waar ze hun voordeel uit kunnen halen.